We helpen de leerkracht omdat de leerlingen worden begeleid door onze ervaren mentoren. Het aanbod is nauwkeurig samengesteld door experts en wordt continu bijgehouden.
Op deze manier bieden scholen door heel het land passend onderwijs aan de top. School inschrijven »
Transport met gebruik van elektra in plaats van aardolie wordt steeds belangrijker, vooral als die energie duurzaam kan worden opgewekt. Zo zijn er wedstrijden met zonneboten. Zie hier de eerste opdracht uit een serie van 3. Het begint met snelheid en vermogen.
Droge, saaie en taaie teksten, daar zit niemand op te wachten. Gelukkig zijn er trucjes die je kan toepassen om je tekst veel leuker en levendiger te maken. Door middel van stijlfiguren, die we via de retorica al sinds de klassieke oudheid kennen, is jouw tekst straks net zo soepel als een ingevet slot. Je tekst valt op en het schrijven mee. Wie is er nou immers niet blij en verheugd om creatief met taal bezig te zijn?
Omdat er zó veel soorten stijlfiguren zijn hebben we er twee opdrachten van gemaakt. Creativitaal 2 is het vervolg op Creativitaal 1.
Deze opdracht is gemaakt door Topleraar Marie-Christine van de Glind
Afbeelding van Uncleduke
Het bureau De Taalstudio maakt elke maand een Talenquiz met 8 prikkelende vragen over allerlei kanten die met taal samenhangen. Je kunt de quiz op het internet vinden. Hij is bedoeld voor de bovenbouw van het voortgezet onderwijs, maar iedereen kan eraan meedoen. Ook voor topleerlingen van de basisschool zitten er vaak interessante vragen bij. Voor De Digitale Topschool hebben we uit oude quizzen een serie vragen bij elkaar gezocht die een indruk geven van het brede gebied van taal (en communicatie).
Leerlingen worden individueel begeleid door ervaren mentoren. Wij noemen hen TOP-leraren. Dit zijn mensen die de voorloper van De Digitale Topschool, de Toptoets, hebben gemaakt op de basisschool. Zij zijn nu aan het afstuderen of al aan het werk.
Deze aanpak is uniek. Leerlingen komen in contact met mensen die, net als zij, behoefte hadden aan verdieping op de basisschool. Zo komen ze, op hun eigen niveau, in direct contact met allerlei vakgebieden.
Veel TOP-leraren bedenken ook opdrachten. Wetenschapper aan het LUMC Marvyn Koning bedacht bijvoorbeeld een serie opdrachten over bloed en kanker. Een leerling die voor zo'n opdracht kiest, kan Marvyn krijgen als TOP-leraar.
"De Stichting heeft echt iets moois neergezet voor toptalenten in het basisonderwijs. Fantastisch ook dat de excellente leerlingen van toen de TOP-leraar willen zijn voor de toptalenten op de basisschool van nu. De Digitale Topschool bevat een mooie set aan uitdagende lessen voor toptalenten."