Online onderwijs voor kinderen met talent voor leren

Gratis proefabonnement →

Wij bieden uitdagende opdrachten aan kinderen onder schooltijd

We helpen de leerkracht omdat de leerlingen worden begeleid door onze ervaren mentoren. Het aanbod is nauwkeurig samengesteld door experts en wordt continu bijgehouden.

Op deze manier bieden scholen door heel het land passend onderwijs aan de top. School inschrijven »

Leerlingen kunnen zelfstandig aan het werk

Voorbeelden van onze opdrachten

Akelige beestjes

    Over insecten hoor je meestal alleen maar klagen, of erger. Mensen zijn er soms gewoon bang voor en dat is in allerlei gevallen heel goed te begrijpen. De kans is groot dat slechts bijen een goede naam hebben, behalve als ze je gaan steken. Waarom laten die beestjes van allerlei soort ons niet gewoon met rust? Daar gaat het over in deze opdracht. Wat willen al die enge kruipertjes, al die zoemende en fladderende beestjes toch van ons.

    Deze opdracht is gemaakt door Theo Capel

    Ruimtevaart 2: De Machines
    • Ruimte

    Ruimtevaart begon met raketten. Bovenin de raket zat een satelliet of ruimtecapsule met daarin de mensen.Tijdens de lancering wordt de raket in onderdelen afgeworpen en uiteindelijk vervolgt de capsule of satelliet zijn weg. Deze opdracht gaat over de techniek om naar de ruimte te gaan en je in de ruimte te verplaatsen.

    Deze opdracht is er 1 van 2. De andere heet: Ruimtevaart 1: De Mensen

    Stille getuigen 2
    • Rekenen
    • Misdaad
    • Wiskunde
    • geometrie

    'Stílle getuigen' zijn de sporen die de politie aantreft op de plaats van een misdrijf. Bij de opdracht Stille Getuigen nr. 1 ging het bijvoorbeeld deels over vingerafdrukken. In deze opdracht vertellen bloedspatten hun eigen verhaal wat er gebeurd zou kunnen zijn. Daarvoor moet je kennis van de wiskunde hebben, vooral van meetkunde. Verplaats jezelf in de rol van technisch rechercheur en kijk of je via bloedspatten een stapje dichter bij de waarheid komt. En zo zie je waarbij wiskunde allemaal een rol kan spelen. Geen vak om te laten vallen.

    Leerlingen worden individueel begeleid door ervaren mentoren. Wij noemen hen TOP-leraren. Dit zijn mensen die de voorloper van De Digitale Topschool, de Toptoets, hebben gemaakt op de basisschool. Zij zijn nu aan het afstuderen of al aan het werk.

    Deze aanpak is uniek. Leerlingen komen in contact met mensen die, net als zij, behoefte hadden aan verdieping op de basisschool. Zo komen ze, op hun eigen niveau, in direct contact met allerlei vakgebieden.

    Veel TOP-leraren bedenken ook opdrachten. Wetenschapper aan het LUMC Marvyn Koning bedacht bijvoorbeeld een serie opdrachten over bloed en kanker. Een leerling die voor zo'n opdracht kiest, kan Marvyn krijgen als TOP-leraar.

    Avatar

    Imke Jansen

    Avatar

    Simone de Bruin

    Avatar

    Tamara Hendriksen

    Avatar

    Cas Hofman

    Avatar

    Danilo Bliek

    Avatar

    Wesley van der Burg

    Kim Gommans

    Kim Gommans

    Avatar

    Esther Janssen

    "De Stichting heeft echt iets moois neergezet voor toptalenten in het basisonderwijs. Fantastisch ook dat de excellente leerlingen van toen de TOP-leraar willen zijn voor de toptalenten op de basisschool van nu. De Digitale Topschool bevat een mooie set aan uitdagende lessen voor toptalenten."

    Sander Dekker, destijds staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

    Neem een gratis proefabonnement

    Proefabonnement →