We helpen de leerkracht omdat de leerlingen worden begeleid door onze ervaren mentoren. Het aanbod is nauwkeurig samengesteld door experts en wordt continu bijgehouden.
Op deze manier bieden scholen door heel het land passend onderwijs aan de top. School inschrijven »
Over
insecten hoor je meestal alleen maar klagen, of erger. Mensen zijn er
soms gewoon bang voor en dat is in allerlei gevallen heel goed te
begrijpen. De kans is groot dat slechts bijen een goede naam hebben,
behalve als ze je gaan steken. Waarom laten die beestjes van allerlei
soort ons niet gewoon met rust? Daar gaat het over in deze opdracht.
Wat willen al die enge kruipertjes, al die zoemende en fladderende
beestjes toch van ons.
Deze opdracht is gemaakt door Theo Capel
Ruimtevaart begon met raketten. Bovenin de raket zat een satelliet of ruimtecapsule met daarin de mensen.Tijdens de lancering wordt de raket in onderdelen afgeworpen en uiteindelijk vervolgt de capsule of satelliet zijn weg. Deze opdracht gaat over de techniek om naar de ruimte te gaan en je in de ruimte te verplaatsen.
Deze opdracht is er 1 van 2. De andere heet: Ruimtevaart 1: De Mensen
'Stílle getuigen' zijn de sporen die de politie aantreft op de plaats van een misdrijf. Bij de opdracht Stille Getuigen nr. 1 ging het bijvoorbeeld deels over vingerafdrukken. In deze opdracht vertellen bloedspatten hun eigen verhaal wat er gebeurd zou kunnen zijn. Daarvoor moet je kennis van de wiskunde hebben, vooral van meetkunde. Verplaats jezelf in de rol van technisch rechercheur en kijk of je via bloedspatten een stapje dichter bij de waarheid komt. En zo zie je waarbij wiskunde allemaal een rol kan spelen. Geen vak om te laten vallen.
Leerlingen worden individueel begeleid door ervaren mentoren. Wij noemen hen TOP-leraren. Dit zijn mensen die de voorloper van De Digitale Topschool, de Toptoets, hebben gemaakt op de basisschool. Zij zijn nu aan het afstuderen of al aan het werk.
Deze aanpak is uniek. Leerlingen komen in contact met mensen die, net als zij, behoefte hadden aan verdieping op de basisschool. Zo komen ze, op hun eigen niveau, in direct contact met allerlei vakgebieden.
Veel TOP-leraren bedenken ook opdrachten. Wetenschapper aan het LUMC Marvyn Koning bedacht bijvoorbeeld een serie opdrachten over bloed en kanker. Een leerling die voor zo'n opdracht kiest, kan Marvyn krijgen als TOP-leraar.
"De Stichting heeft echt iets moois neergezet voor toptalenten in het basisonderwijs. Fantastisch ook dat de excellente leerlingen van toen de TOP-leraar willen zijn voor de toptalenten op de basisschool van nu. De Digitale Topschool bevat een mooie set aan uitdagende lessen voor toptalenten."