Online onderwijs voor kinderen met talent voor leren

Gratis proefabonnement →

Wij bieden uitdagende opdrachten aan kinderen onder schooltijd

We helpen de leerkracht omdat de leerlingen worden begeleid door onze ervaren mentoren. Het aanbod is nauwkeurig samengesteld door experts en wordt continu bijgehouden.

Op deze manier bieden scholen door heel het land passend onderwijs aan de top. School inschrijven »

Leerlingen kunnen zelfstandig aan het werk

Voorbeelden van onze opdrachten

Stel dat we van de zon en de wind gaan leven
  • Rekenen
  • Techniek
  • Energie
  • duurzaamheid

Het gebruik van duurzame energie neemt steeds meer toe. In plaats van brandstof uit de grond te halen (zoals kolen en olie en gas) of atoomenergie te gebruiken, schakelen we over op zonne-energiecentrales en windmolens. Dat spaart het milieu. De zon blijft altijd schijnen en wind is er ook meestal. In deze opdracht gaan we ervan uit dat we compleet overschakelen op duurzame energie. Is dat te realiseren? En op welke termijn en tegen welke kosten zou dat lukken? Het gaat dan vooral over zonne-energie, maar aan het eind komt er ook een vraag over het slim gebruik van windenergie.

Geschiedenis 2
  • Geschiedenis

Deze opdracht maakt deel uit van een serie, samengesteld uit vragen voor de vroegere toelatingsexamens voor de middelbare school. Dit is de tweede van 3 Geschiedenis-opgaven.

Amerika (24 hours from Tulsa)
  • Amerika
  • Muziek
  • De Aarde

Dit is een opdracht die deels over aardrijkskunde gaat. Het begint met het liedje 24 hours from Tulsa. Je zult dus ook een beetje Engels moeten kennen.

Leerlingen worden individueel begeleid door ervaren mentoren. Wij noemen hen TOP-leraren. Dit zijn mensen die de voorloper van De Digitale Topschool, de Toptoets, hebben gemaakt op de basisschool. Zij zijn nu aan het afstuderen of al aan het werk.

Deze aanpak is uniek. Leerlingen komen in contact met mensen die, net als zij, behoefte hadden aan verdieping op de basisschool. Zo komen ze, op hun eigen niveau, in direct contact met allerlei vakgebieden.

Veel TOP-leraren bedenken ook opdrachten. Wetenschapper aan het LUMC Marvyn Koning bedacht bijvoorbeeld een serie opdrachten over bloed en kanker. Een leerling die voor zo'n opdracht kiest, kan Marvyn krijgen als TOP-leraar.

Robert van de Ven

Elisabeth Dulfer

Bianca Reuvers

Rick Althof

Esther Wesselink

Aniek Lambi

Bart van 't Geloof

Juul van Leersum

"De Stichting heeft echt iets moois neergezet voor toptalenten in het basisonderwijs. Fantastisch ook dat de excellente leerlingen van toen de TOP-leraar willen zijn voor de toptalenten op de basisschool van nu. De Digitale Topschool bevat een mooie set aan uitdagende lessen voor toptalenten."

Sander Dekker, destijds staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Neem een gratis proefabonnement