Benvenuti in Italia

''Welkom in Italië' betekent de titel van deze opdracht. Het is een land waarover ongelooflijk veel te vertellen is. We gaan er graag naar toe voor een vakantie aan de stranden van de Middellandse Zee en de meren in het noorden, maar ook voor de rijke cultuur uit de Romeinse tijd en de eeuwen erna. En voor het eten en de mensen.  Deze opdracht is een kennismaking, zodat we met reuzenstappen door het langgerekte land gaan. Je krijgt vermoedelijk dan zin om daarna meer over Italië en de Italianen te weten. Dan is de opdracht helemaal geslaagd. 'Arrivederce' zeggen de Italianen dan oftewel 'Tot ziens'.

De Italianen houden van muziek, van opera tot popsongs. Zo is er een jaarlijks songfestival dat internationaal bekendheid heeft.

Vraag 5: Hoe heet dat songfestival en waar wordt het gehouden?

Vraag 6: De plaats uit vraag 5 is ook bekend vanwege een andere jaarlijkse wedstrijd. Welke is dat?

Vraag 7: Heeft Italië wel eens het Eurovisie Songfestival gewonnen? Geef kort aan wat je daarover hebt gevonden.

Dit is een van de opdrachten die voortkomen uit de opdracht Hoe maak je een opdracht voor De Digitale Topschool. Naar ideeën van een leerling van Het Kompas in Vuren en van Het Kompas in Ter Aar.

Benvenuti in Italia