Voor de fans van Harry Potter

Deze opdracht is echt iets voor de fans van Harry Potter en voor kenners van de boeken. Hij bestaat deels uit vragen wat jij zou doen als je in de schoenen van Harry stond. Daarnaast zijn er vragen over de boeken zelf en over de schrijfster. De tovenaarsleerling Harry werd wereldberoemd door de boeken die de Britse J.K. Rowling over hem schreef. De zeven boeken over Harry volgen hem in zijn tijd op de tovernaarskostschool die in het Nederlands Zweinstein heet. Maar we hebben het in deze opdracht over de oorspronkelijke Engelse uitgaven.

Harry Potter is een Engelse jongen op een Engelse kostschool. Daarom staan de vragen in deze opdracht in het Engels. Dat is dan meteen een goede oefening in deze taal. Het mooiste zou zijn als je de antwoorden eveneens in het Engels geeft. Probeer het in ieder geval.

Question 3: Harry needed a new broomstick. Why was that en what was the new stick called and what was it made of?

Question 5: What inspired J.K. Rowling to write the Harry Potter books

Dit is een van de opdrachten die voortkomen uit de opdracht Hoe maak je een opdracht voor De Digitale Topschool. Zara Willemsen van CBS De Wereld uit Rotterdam kwam met het idee en leverde al een Engelse versie aan.

Voor de fans van Harry Potter