Zwangerschap

Zwangerschap is de periode vanaf de bevruchting tot aan de geboorte van een kind. Soms is de vrouw zelfs zwanger van een meerling (vaak een tweeling). In deze opdracht maak je kennis met diverse zaken die spelen bij zwangerschap en bevalling. En de mens blijft natuurlijk geen baby, maar groeit op. Daarover krijg je ook een (bonus)vraag.

Vraag 5. Tijdens de zwangerschap ligt niet iedere baby op dezelfde manier in de buik. Er zijn veel manieren waarop de baby kan liggen, kun je er twee noemen? Weet je ook wat de beste positie is? Kun je bedenken waarom deze het meest gunstig is?

Vraag 6. Na hoeveel weken worden baby’s gemiddeld geboren? En wanneer is er sprake van een te vroeg geboren baby?

Deze opdracht is gemaakt in samenspraak met de TOP-leraren Maartje Visscher, Juliët Gerritsen Mulkes, Michelle de Jager, Laura Kalfsvel en Edith Janssen.

Zwangerschap