Maak je eigen game met Klokhuis!

Elk mens heeft wel een favoriet spelletje. Voor sommige mensen is dat een bordspel of een kaartspel, anderen zijn juist heel druk met computerspelletjes. Van die laatste zijn eindeloze variaties, sommige computerspelletjes zijn net een film waarin je zelf keuzes kunt maken en andere spelletjes gaan vooral over punten of muntjes verzamelen of iets bouwen of ontwerpen. Denk maar eens aan Minecraft, Fortnite of Mario Kart. In deze opdracht ga jij je eigen game bedenken en maken op de site van Klokhuis. Deze opdracht is gemaakt door juf Kim Dekker van openbare basisschool De Witte Olifant in Amsterdam.

Let op! Voordat je deze opdracht kiest:

Vraag aan de juf of meester of je ouders of je een account aan mag maken. Mag dit niet? Probeer dan eens de opdracht “Game over! Een game over wat?”.

Ontwerp een game van minstens 3 levels (Het mogen er dus meer zijn!).

Neem in deze game de volgende elementen mee:

• Het eerste level is een verhaalscene. Verwerk je eigen basisschool in het verhaal van deze game. Hoe precies? Dat is aan jou! Gebruik je fantasie!
  • Jouw game moet minstens 1 level met een bovenaanzicht bevatten.
  • Jouw game moet ook minstens 1 level met een zijaanzicht bevatten.

Kim Dekker van Openbare Basisschool De Witte Olifant in Amsterdam.

Maak je eigen game met Klokhuis!