Amerika (24 hours from Tulsa)

Dit is een opdracht die deels over aardrijkskunde gaat. Het begint met het liedje 24 hours from Tulsa. Je zult dus ook een beetje Engels moeten kennen.

Edwin Rutten is bij alle rakkers van Nederland het bekendst door zijn televisiecreatie Ome Willem. Hij is echter veel meer en vooral ook jazz-zanger. Hij maakte lang geleden diverse uitstapjes naar Amerikaanse en Engelse tophits die van een Nederlandse tekst werden voorzien. Zo nam hij Het spijt me op, de bewerking van 24 Hours from Tulsa, gezongen door Gene Pitney. Over 24 Hours from Tulsa gaat deze opdracht.

Vraag 4

Op welke plaatsen zou de hoofdpersoon uit 24 Hours from Tulsa zich kunnen bevinden? Leg uit waarom je dat vindt. Gebruik de atlas en bedenk hoe snel hij zich kan vervoeren, hoeveel kilometers of mijlen hij gemiddeld per uur kan afleggen.

Amerika (24 hours from Tulsa)