Cuando calienta el Sol

Deze opdracht gaat over de Spaanse taal en ook Spanje, zoals je al aan de titel ziet. Die komt uit een liedje dat vertelt hoe je in de warme ('calienta') zon ('sol') op het strand ligt. Dan zijn de meeste mensen al tevreden met Spanje. Maar het land en de taal biedt veel meer. Spaans is één van de meest gesproken talen ter wereld. En er zijn veel Spaanstalige kunstenaars en artiesten. In deze opdracht maak je er kennis mee, op allerlei gebieden, van popmuziek tot literatuur tot schilderkunst. En je leert ook wat meer over Spanje. Aan het eind weet je zo al een klein beetje Spaans. En misschien wil je dan wel meer dan 'Vamos al la playa' ('We gaan naar het strand', ook een bekend liedje).

Vraag 3: In de popmuziek zijn er diverse Spaanstalige zangeressen die hit na hit scoorden. Zie hier een hit. Van wie is die? Uit welk land komt de zangeres? Geef ook de vertaling van de titel in het Nederlands.
1. Estoy Aqui

Vraag 5: Nu maar eens aan de maaltijd. Wat komt er op tafel als je 'zarzuela' serveert? Hoe zou je dat in het Nederlands noemen ?

Cuando calienta el Sol